loading...
عقب گرد قیمت دلار
بهار بازدید : 27 سه شنبه 18 شهریور 1399 نظرات (0)

 

فعالان بازار ارز نسبت به وضعیت تامین ارز  در سامانه ی نیما گله دارند و میگویندافزایش  قیمت ارز در سامانه نیما و عدم تأمین ارز به‌قیمت مناسب مشکلی برای فعالان اقتصادی شده است". گفتنی است امروز قیمت خرید دلار در سامانه نیما 21 هزار و 863 تومان بود.

یکی از بازاری‌ها در همین ارتباط می‌گوید: عدم وجود ارز کافی با نرخ مناسب در سامانه نیما برای صرافان غیربانکی و‌ خرید ارز محدود با شرایط مناقصه بسیار رقابتی و ارایه نرخ‌های بالا برای خرید محدود ارز از مهمترین دلایل افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر بوده است.

بازاری‌ها از افزایش تقاضا بین صرافی‌ها می‌گویند و تأکید دارند که ارز با نرخ مناسب کم شده ضمن اینکه فضای رقابتی در خرید و فروش‌ها باعث افزایش نرخ ارز شده است.

 

 

 

بهار بازدید : 39 پنجشنبه 13 شهریور 1399 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، «عبدالناصر همتی» با اشاره به معاملات سامانه نیما عنوان کرد: معاملات حواله ارزی روزهای گذشته شهریورماه در سامانه نیما، که بخشی از آن همراه با ایام تعطیلات عزاداری بود از یک میلیارد یورو فراتر رفت که مؤید افزایش عرضه ارز توسط صادر کنندگان و تعمیق تدریجی بازار ثانویه معاملات حواله ارزی است.
همتی تاکید کرد: بانک مرکزی از روز سه شنبه و از طریق بازار متشکل ارزی و صرافی های بانکی تأمین نیازهای ارزی بازار اسکناس را آغاز کرده و درروزهای آتی نیز این سیاست را با هدف ایجاد تعادل و ثبات بازارارز  با قدرت پیش خواهیم برد.
رئیس کل بانک مرکزی تأمین کالاهای اساسی، دارو و مواداولیه کارخانجات را اولویت اصلی این بانک در تأمین ارز وارداتی دانست و تصریح کرد: باتمام مشکلات تجاری ناشی از شیوع کرونا و تداوم تحریمهای ظالمانه در ۵ ماه نخست سال نزدیک ۱۵ میلیارد دلار برای واردات کشور تأمین ارز کرده ایم.

بهار بازدید : 3 سه شنبه 05 تیر 1403 نظرات (0)

گردو، از لاتین nux، nucis، میوه درخت گردو است و با شکل گرد و پوسته خشن و سفت آن مشخص می شود. میوه داخل آن قسمت خوراکی است و در زیر از خواص، فواید، انواع، مصارف درمانی و... گردو برای شما خواهیم گفت. قیمت مغز گردو

این غذا که همه ما آن را به عنوان یکی از آجیل ها می شناسیم، اصالتاً آسیایی است و بعدها کشت آن به اروپا و آمریکا راه یافت. در حال حاضر گردو حدود 1.2 تن تولید جهانی دارد و اولین تولیدکننده آن چین است.

آنها به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می شوند زیرا دارای خواص مفید عالی برای سلامتی هستند و از جمله بسیاری از خواص تغذیه ای آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویتامین E: محتوای بالای گردو در ویتامین E به آن قدرت آنتی اکسیدانی بالایی می دهد و به جلوگیری از پیری بدن ما کمک می کند.
پتاسیم: بدن برای ساخت پروتئین، عضله سازی و کنترل فعالیت الکتریکی قلب به این ماده معدنی نیاز دارد.
اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه: به همین دلیل است که گردو برای مراقبت از قلب بسیار ارزشمند است و مناسب‌ترین «دارو» طبیعی برای کاهش خطرات عروق کرونر محسوب می‌شود. در میان این اسیدهای چرب اشباع نشده، سهم آنها در امگا 3 برجسته است.
منیزیم: همراه با پتاسیم، محتوای بالای منیزیم گردو (185 میلی گرم در 100 گرم) به این معنی است که با مصرف مقدار کمی از آنها در روز، مقدار منیزیم توصیه شده توسط متخصصان را از قبل دریافت می کنید.
فیبر: این ماده مغذی به کاهش سطح قند خون و دفع تمام مواد زائد از بدن کمک می کند، به همین دلیل مصرف آن در رژیم غذایی سالم روزانه ضروری است.
ویتامین های گروه B (B1، B2، B3، B6 و B9): به عملکرد صحیح سیستم عصبی، ظرفیت ذهنی (حافظه) کمک می کند و حتی به مبارزه با افسردگی خفیف و تشکیل سنگ کلیه کمک می کند.
فسفر: برای شکل گیری خوب استخوان ها و دندان ها ضروری است و مانند ویتامین های B باعث تقویت حافظه می شود.
آهن: برای همه شناخته شده است، آهن از بروز کم خونی جلوگیری می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت

می کند و لحظات خستگی یا خستگی را بهبود می بخشد.
روی: این خاصیت گردو باعث حفظ استخوان سازی خوب و تحریک سیستم عصبی و ایمنی می شود. خرید آجیل و خشکبار


فواید گردو


مانند اکثر آجیل ها، فواید گردو نیز بسیار زیاد است و می تواند شما را با جنبه هایی که حتی نمی دانستید شگفت زده کند. ما به شما می گوییم که اصلی ترین آنها چیست و با خوردن روزانه مقدار کمی گردو (حدود 30 گرم کافی است) می توانید سلامت خود را بهبود بخشید.

کاهش کلسترول یکی از مزایای این محصول ارگانیک به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3 با منشاء گیاهی است.
چربی ها و مواد معدنی موجود در گردو به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و داشتن قلب سالم کمک می کند. به طور خاص، طبق مطالعه ای که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است، خوردن حدود 30 گرم آجیل در روز که حداقل نیمی از آن باید گردو باشد، خطر ابتلا به حوادث قلبی عروقی را تا 30 درصد کاهش می دهد.
مواظب مغز خود باشید شعاری است که می‌توانیم آن را با گردو مرتبط کنیم، خواص تغذیه‌ای آن ظرفیت عصبی بدن را بهبود می‌بخشد. ترکیبات محافظ عصبی آن به بهبود عملکرد شناختی و حرکتی در طول پیری کمک می کند.
آجیل از چربی های سالم یا چربی هایی با منشاء گیاهی تشکیل شده است، به طور خاص آجیل حاوی 21 گرم در هر 100 محصول است که انرژی مضاعفی را در زندگی روزمره به شما می دهد.
آنها همچنین به لطف محتوای فیبر بالای خود، عبور روده را تنظیم می کنند و با یبوست بسیار ترسناک مبارزه می کنند. اشتهای خود را برآورده خواهید کرد و با اضطراب کمتری به وعده های غذایی اصلی روز خواهید رسید.
برای ورزشکاران می توانند سهم بزرگی از ارزش انرژی داشته باشند، خوب است که آنها را پس از تلاش بدنی شدید (ورزش های طولانی مدت) مصرف کنند، به دلیل محتوای بالای امگا 3 و محتوای کم آب، زیرا به بهبودی پس از ورزش کمک می کنند.
محتوای تریپتوفان و ویتامین B6 موجود در آن باعث آرامش عضلات، به خواب رفتن و حتی مبارزه با بی خوابی می شود. سهم آن از اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه (مانند اسید لینولئیک) بروز اختلالات خواب را به تاخیر می اندازد.
آنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند، بنابراین گردو به بدن شما کمک می کند از خود در برابر عوامل خارجی محافظت کند و به شما کمک می کند هر روز احساس بهتر و سلامتی بیشتری داشته باشید.


آیا می دانستید فروردین ماه گردو است؟


انواع آجیل
قبلاً اشاره کرده‌ایم که خوردن آجیل برای سلامتی مفید است و حتی اگر به‌صورت ارگانیک رشد کرده باشد، همانطور که در farmacia.bio به شما پیشنهاد می‌کنیم. علاوه بر این، قصد داریم به شما توضیح دهیم که چه انواع آجیل در بازار وجود دارد و تفاوت هر کدام از آنها چگونه است.

گردو کالیفرنیا یکی از شناخته شده ترین انواع گردو است، اما این باعث نمی شود که در مقایسه با برخی از انواع گردوی اروپایی بهترین کیفیت را داشته باشد. از نظر اندازه بزرگ و شکل منظمی دارد. اسپانیا بزرگترین مصرف کننده آجیل در جهان است

بهار بازدید : 1 سه شنبه 05 تیر 1403 نظرات (0)


فواید پسته را بشناسید و یاد بگیرید که از آن در غذاهای خود استفاده کنید
در این پست با مواد مغذی، خواص و فواید اصلی پسته آشنا خواهید شد. نکات و دستور العمل ها را دنبال کنید تا آن را در رژیم غذایی خود ادغام کنید! قیمت پسته احمد آقایی امروز

بیمه فیاتک
پسته غذایی بسیار پرکاربرد است که به راحتی می توانید آن را در غذاهای خود ادغام کنید. علاوه بر این، این آجیل کوچک کنسانتره ای از مواد مغذی سالم است. فواید اصلی پسته را بشناسید و با رعایت این نکات از خواص آن نهایت استفاده را ببرید.

پسته چیست؟


پسته به عنوان آجیل طبقه بندی می شود، اما از نظر گیاه شناسی دانه های درخت پسته (Pistacia vera)، درختی بومی آسیای غربی است. در حال حاضر در چندین منطقه از اروپا، آسیا، خاورمیانه و آمریکای شمالی کشت می شود.

در اسپانیا بیشترین تولید این میوه خشک در Castilla-La Mancha متمرکز شده است که در زمینه تولید و کشت این گونه نیز در اروپا پیشتاز است. خرید آجیل آنلاین

از پسته در تهیه غذاهای سنتی در بسیاری از کشورها استفاده می شود و همچنین در تهیه غذاهای سالم که از مواد مغذی مفید این دانه ها بهره می برند، استفاده می شود.

پسته، مواد مغذی در 100 گرم محصول خام:

کالری: 594 کیلو کالری
پروتئین: 17.6 گرم
چربی: 49.2 گرم
اسیدهای چرب، کل تک غیراشباع: 26.35 گرم
اسیدهای چرب، تام چند غیراشباع: 15.63 گرم
کل اسیدهای چرب اشباع شده: 6.21 گرم
ویتامین ها:
ویتامین A: 25 گرم
ویتامین E: 5.2 میلی گرم
ویتامین های گروه B (B6: 1.26 میلی گرم، B9: 58 میکروگرم)
مواد معدنی:
پتاسیم: 822 میلی گرم
فسفر: 390 میلی گرم
کلسیم: 180 میلی گرم
منیزیم: 122 میلی گرم
آهن: 7.2 میلی گرم
روی: 2.8 میلی گرم
سلنیوم: 3 گرم
ارزش غذایی منبع: پایگاه داده ترکیب غذای اسپانیایی AESAN/BEDCA نسخه 1.0 (2010).

در اسپانیا می توانید به راحتی پسته را از هر سوپرمارکت یا فروشگاه های مواد غذایی فله خریداری کنید. با این حال، اگر می خواهید از فواید این غذا استفاده کنید، باید به دنبال پسته خام یا بو داده بدون مواد افزودنی باشید. در بخش دیگری به عمق این جزئیات می پردازیم، اما در زیر از شما دعوت می کنیم تا با فواید اصلی پسته آشنا شوید.

فواید اصلی پسته


متخصص در مراقبت از شما
تمام خدماتی را که بیمه درمانی ما می تواند برای مراقبت از سلامتی خود به شما ارائه دهد، کشف کنید.

اطلاعات را از اینجا دریافت کنید
مشخص است که آجیل ها غذاهای ایده آلی برای یک رژیم غذایی سالم و متعادل هستند زیرا موادی با ارزش غذایی بالا در اختیار ما قرار می دهند. پسته علاوه بر مواد مغذی، فواید زیادی برای سلامتی دارد:

آنها به کنترل وزن کمک می کنند: این تمایل وجود دارد که فکر کنید آجیل شما را چاق می کند، اما این یک افسانه است. بدیهی است که اگر بیش از حد مصرف شوند باعث افزایش وزن می شوند، اما اگر بیشتر از نیاز بدنمان بخوریم، این امر در مورد سایر غذاها نیز اتفاق می افتد. از سوی دیگر، مصرف پسته در حد اعتدال می تواند به کاهش وزن کمک کند. در واقع، در یک مطالعه بر روی افراد چاق در یک برنامه کاهش وزن 12 هفته ای، نشان داد که پسته تری گلیسیرید و وزن بدن را در مقایسه با میان وعده های کربوهیدرات تصفیه شده کاهش می دهد.
آنها عملکرد ذهنی را بهبود می بخشند: ویتامین های B و اسیدهای چرب تک و چند غیراشباع موجود در پسته برای انجام عملکردهای مغز ضروری هستند. علاوه بر این، آنها دارای اثر آنتی اکسیدانی هستند و می توانند به جلوگیری از زوال شناختی کمک کنند.
آنها تشکیل گلبول های قرمز خون را تقویت می کنند: این آجیل حاوی غلظتی از مواد مغذی است که به جلوگیری از کم خونی کمک می کند. آهن، ویتامین های گروه B و آهن به تولید گلبول های قرمز کمک می کنند.
آنها از چشمان شما محافظت می کنند: رژیم غذایی برای سلامت چشم بسیار مهم است و پسته سرشار از موادی مانند ویتامین A، روی و مس است که به جلوگیری از آسیب های چشمی مرتبط با افزایش سن کمک می کند.
آنها رشد عضلانی را تحریک می کنند: به لطف مواد مغذی آن، پسته در رژیم غذایی ورزشکاران نیز ایده آل است. سهم آن از پروتئین ها، مواد معدنی و ویتامین ها به ریکاوری و رشد عضلات کمک می کند. انگار این کافی نیست، حمل آن بسیار آسان است و برای خوردن بعد از تمرین بسیار عالی است.
آنها از قلب محافظت می کنند: محتوای بالای اسیدهای چرب غیراشباع موجود در پسته می تواند به کنترل سطح کلسترول خون کمک کند.
آنها به سلامت جنسی مردان کمک می کنند: در میان فواید پسته برای مردان، سهم آن از مواد معدنی مانند روی و سلنیوم برجسته است که نقش مهمی در باروری مردان دارند.
در پایان، شایان ذکر است که خوردن پسته می تواند باعث استراحت شود. این مزیت پسته به وجود ملاتونین در میان مواد مغذی این مغز مربوط می شود. برخی از مطالعات این یافته را برجسته کرده اند و پسته را در فهرست غذاهای غنی از ملاتونین قرار داده اند. با این حال، مطالعات بیشتری برای تعیین دقیق چگونگی آن مورد نیاز است

بهار بازدید : 12 یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دستور پخت برنج با سبزیجات برای نوزادان خرید برنج کامفیروزی
  زمان 50 دقیقه
  آماده سازی سختی متوسط
  از 7 ماهگی
عناصر

  • برنج گرد 300 گرم
  • 1 لیتر آب سبزیجات بدون نمک
  • 2 حبه سیر
  • فلفل قرمز 150 گرم
  • هویج 150 گرم
  • 120 گرم نخود فرنگی تازه یا منجمد
  • 120 گرم ژامبون پخته شده خرد شده
  • 120 گرم گوجه فرنگی طبیعی له شده
  • روغن زیتون اضافی

برنج دهقانی یک دستور پخت بسیار مفید است. آماده سازی ساده و مواد اولیه این برنج را به یکی از برنج های مورد علاقه ما برای استفاده روزمره در زمانی که باید برای کودک خود بپزیم تبدیل کرده است.

این یک غذای ساده، خوشمزه و سالم است که می توانید روزانه از آن لذت ببرید.

طرز تهیه برنج به سبک دهقانی با سبزیجات برای نوزادان


با تهیه سبزیجات شروع کنید. فلفل و هویج را بشویید و به مکعب های کوچک برش دهید. اگر قصد استفاده از نخود فرنگی منجمد را دارید، آن را از فریزر خارج کنید. سیر را پوست گرفته و خرد کنید.
در یک قابلمه پهن، مقداری روغن زیتون بریزید و وقتی داغ شد سیر، فلفل و هویج را اضافه کنید. 6-7 دقیقه بپزید و هر از گاهی هم بزنید تا نسوزد. قیمت برنج چمپا فوق ممتاز
ژامبون پخته شده را که به صورت مکعبی خرد شده اضافه کنید، خوب هم بزنید و اجازه دهید 3 تا 4 دقیقه دیگر با سبزیجات تفت داده شود.
نخود فرنگی و گوجه فرنگی خرد شده را اضافه کنید و 10 دقیقه دیگر روی حرارت ملایم به پخت ادامه دهید. مهم است که هر از گاهی هم بزنید تا نسوزد.
برنج را اضافه کرده و با بقیه مواد چند دقیقه تفت دهید.
برنج را با آب گوشت بپوشانید و از زمانی که شروع به جوشیدن کرد، 18 تا 20 دقیقه بپزید.
وقتی تمام مایع تبخیر شد، آماده است. آن را در بشقاب سرو کنید و وقتی گرم شد کودکتان می تواند آن را بخورد.
ترفندها و نکات
دستور غذا را با سبزیجاتی که در خانه دارید تطبیق دهید: کدو سبز، تره فرنگی، مارچوبه، کلم بروکلی و غیره. می توانید به جای ژامبون پخته شده از تکه های مرغ یا بوقلمون نیز استفاده کنید.
می توانید آن را با برنج قهوه ای درست کنید، اما باید حدود 30 دقیقه بپزد و به مقداری آبگوشت دیگر نیاز دارید. همچنین به یاد داشته باشید که رعایت مراحل حذف آرسنیک از برنج (آن را خیس کنید، زیر شیر آب بشویید و با آب فراوان بپزید) مهم است.
غذایی است که تمام اعضای خانواده می توانند از آن لذت ببرند، فقط وقتی می خواهید آن را میل کنید کمی نمک به بشقاب بزرگسالان اضافه کنید.

بهار بازدید : 20 چهارشنبه 20 دی 1402 نظرات (0)

معنی | مفهوم | تعریف:
بسته به نوع، روش های مختلفی برای دور انداختن مانیتور کامپیوتر وجود دارد. یک راه رایج این است که مانیتور را در یک مرکز بازیافت زباله های الکترونیکی رها کنید، جایی که اقلام قابل استفاده مجدد برداشته شده و قطعات خطرناک دور ریخته می شوند. روش دیگر پیدا کردن کارخانه ای است که واحد را برای استفاده مداوم بازسازی می کند.در نهایت، شرکت های دفع زباله وجود دارند که مانیتور را به گونه ای تخریب می کنند که مواد مضر را در محیط منتشر نکند. قیمت ضایعات تابلو برق

آگهی ها

مانیتورهای کامپیوتر حاوی موادی هستند که زباله های خطرناک محسوب می شوند و باید به درستی دفع شوند.

توسعه سریع نمایشگرهای بصری جدید و کاهش قیمت این محصولات منجر به افزایش نرخ فرسودگی برخی از مانیتورها شده است. برای دفع ایمن مانیتور کامپیوتر باید اقدامات خاصی را انجام داد تا از ورود فلزات و مواد مضر به محیط جلوگیری شود.این مشکل منجر به وضع قوانین خاصی در برخی از مناطقی شده است که مانیتورهای کامپیوتری ممنوع است و با سایر زباله های معمولی دفع می شوند.

مانیتورهای شکسته کامپیوتر را می توان در یک مرکز بازیافت زباله الکترونیکی انداخت.

آگهی ها

بازیافت روشی موثر برای دور انداختن مانیتور کامپیوتر است. شرکت‌ها و شهرداری‌هایی هستند که تلاش می‌کنند فلزات ارزشمندی مانند طلا و مس را از بردهای مدار استخراج کنند تا بتوان از آنها استفاده مجدد کرد. سایر قطعات قابل دوام را می‌توان به‌عنوان مازاد به تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی فروخت.اگرچه می‌توان روکش‌های پلاستیکی و برخی قطعات دیگر را بازیافت کرد، اغلب برای انجام این کار انرژی بیشتری نسبت به تولید پلاستیک‌های جدید مصرف می‌شود.

بسیاری از تولیدکنندگان نمایشگر به شما کمک می کنند تا مانیتور رایانه را به عنوان خدمات یا به دلیل قوانین محلی دور بیندازید. این فرآیند معمولاً شامل تحویل واحد به یک توزیع کننده یا خرده فروش است که با شرکت کار می کند. مانیتورهایی که به این روش دور ریخته می شوند همیشه بازیافت نمی شوند و گاهی اوقات به محل های دفن زباله در کشورهایی که قوانین سخت گیرانه تری نسبت به زباله های الکترونیکی دارند فرستاده می شوند. گاهی اوقات می توان مانیتورها را بازسازی کرد و دوباره فروخت یا اهدا کرد. قیمت ضایعات مانیتور

روش متداول تر برای دفع مانیتور کامپیوتر، یافتن شرکت یا مکانی است که به سادگی واحد را جدا کرده و تک تک قطعات را مطابق با مقررات مربوط به زباله های خطرناک دفع می کند. انجام این نوع خدمات شامل برخی کارها می‌شود، بنابراین ممکن است هزینه‌هایی در رابطه با دور انداختن مانیتور وجود داشته باشد. صفحه‌نمایش‌ها اغلب به صورت عمده به مراکز بزرگ‌تر ارسال می‌شوند تا بتوان آنها را سوزاند.

مهم است که مانیتور کامپیوتر را به روش صحیح دور بیندازید. عناصری مانند سرب و جیوه در مانیتورها وجود دارند، حتی اگر در مقادیر کم باشند. این فلزات می توانند به خاک، منابع آب و گاهی اوقات حتی هوا نفوذ کنند و باعث آلودگی شوند که برای ساکنان مجاور مضر است.

بهار بازدید : 22 دوشنبه 18 دی 1402 نظرات (0)

زباله های الکترونیکی یکی از بزرگترین دردسرهایی است که جهان در حال حاضر با آن مواجه است. زمانی که فناوری توسعه یافته و مردم پیشرفته‌تر شده‌اند، زباله‌هایی که رها می‌کنند انباشته می‌شوند. وقتی همه از دسکتاپ به لپ‌تاپ به تب‌ها، از موبایل به گوشی‌های هوشمند رفتند، افراد مسن باقی مانده روز به روز در حال افزایش هستند. بنابراین ، خواهیم دید که چگونه می توانیم رایانه ها و مراحل درگیر در آن را با مزایا و معایب آن بازیافت کنیم. بهترین خریدار ضایعات کامپیوتر

همانطور که از این کلمه آمده است ، بازیافت رایانه فرایند استفاده مجدد از لپ تاپ ها و رایانه های قدیمی یا دور ریخته شده با پردازش مجدد آنها است. اجزای اصلی یک کامپیوتر مانند مادربرد، مانیتور، صفحه کلید، پردازنده مرکزی، نمایشگر و ماوس با پردازش مجدد آنها بازیافت می شوند. بیشتر رایانه ها از جیوه ، سرب ، کادمیوم و کروم ساخته شده اند. بسیاری از روشها باید در ساخت رایانه ای که گران است دنبال شود. بنابراین بازیافت آنها باعث صرفه جویی در منابع ، پول و انرژی زیادی می شود. فروش برد موبایل کیلویی

مراحل بازیافت کامپیوتری

مجموعه :
این اولین قدم در بازیافت کامپیوتر است. رایانه قدیمی و قراضه از صاحبان یا دفن زباله ها جمع آوری می شود و به مراکز بازیافت منتقل می شود. رایانه ها حتی در مراکز مجموعه جمع آوری می شوند.
طبقه بندی:
رایانه های جمع آوری شده به صورت دستی با توجه به نوع مواد مورد استفاده و مدل ها طبقه بندی می شوند.
شواهد و مدارک :
پس از مرتب سازی مناسب ، آنها آزمایش می شوند تا مشخص شوند که آیا می توان از آنها استفاده مجدد و بازیافت کرد. اگر رایانه یا لپ تاپ در شرایط کار باشد ، به جدیدترین نسخه برتر تعمیر و به روز می شود و سپس با نرخ دست دوم فروخته می شود.
جداسازی دستی:
پس از مرتب سازی، اگر رایانه ها قابل ارتقا یا تعمیر نباشند، اجزای مهم مانند برد مدار، بلندگوها، هارد دیسک، بلندگوها، صفحه کلید، درایو دی وی دی گرفته می شوند. کارتهای گرافیکی و غیره برای بازسازی به خرده فروشان دست دوم منتقل می شوند. گاهی اوقات کل واحد جدا می شود و به پلاستیک، فلز، غیر فلز و غیره طبقه بندی می شود. مواد خطرناک مانند کادمیوم ، باریم و جیوه با دقت برداشته می شوند. باتری ها نیز برداشته شده و به واحدهای بازیافت باتری منتقل می شوند. قیمت ضایعات مانیتور
داده ها از بین می روند:
تمام اطلاعات موجود در تمام هارد دیسک ها در یک فرآیند ده تنی حذف می شوند. این عمدتا برای اطمینان از پاک شدن تمام داده ها از رایانه انجام می شود. بنابراین، کامپیوترها به خوبی جدید هستند.
جداسازی از مواد دیگر. :
سایر مواد مانند تخته های مدار، محفظه های پلاستیکی و کابل ها برداشته و شکسته می شوند. سپس از طریق تکنیک های غربالگری برای حذف فلزات گرانبها مانند نقره، مس، آهن و طلا عبور داده می شود. این فرآیند معمولاً ریخته گری نامیده می شود.
استفاده مجدد:
بنابراین، تمام مواد بازیافت شده در این فرآیند به بازیافت های ثانویه برای تولید محصولات جدید می رسد. این فلز به بازیافت های فلزی می رود و برای ساخت مواد فلزی جدید استفاده می شود. پلاستیک به بازیافت پلاستیک می رود و به عنوان ماده اولیه برای ساخت پلاستیک جدید استفاده می شود.

بهار بازدید : 27 یکشنبه 17 دی 1402 نظرات (0)


سیستم ضد آلودگی که گازهای خروجی را تصفیه می کند شامل فلزات گرانبهایی است که ارزش بالاتری نسبت به طلا دارند. خاک کاتالیزور کیلویی چند
کاوشگر لامبدا
زیر بدنه یک خودرو با سیستم اگزوز و کاتالیزور در مرکز.
 
 
این دستگاهی است که اخیراً محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. اما متأسفانه به این دلیل است که مبدل کاتالیزوری خودرو عنصری است که توسط سارقان آرزو می شود و باندهای سازمان یافته در سرقت آنها تخصص دارند. ضایعات کاتالیزور

اما چرا؟ قبل از بیان جزئیات، لازم است توضیح دهیم که چیست و چه وظیفه ای دارد مبدل کاتالیزوری.

کاتالیزور خودرو چیست؟

این دستگاهی است که از سال 1993 برای همه خودروهای بنزینی و از سال 1997 برای همه خودروهای دیزلی اجباری شد.

هدف از کاتالیزور ، کنترل انتشار گازهای اگزوز ، کاهش سمیت آنها است و عملکرد آن باعث ایجاد یک فرایند شیمیایی بر اساس پدیده کاهش اکسیداسیون می شود.

اطلاعات بیشتر
سرقت کاتالیزور در کمتر از 30 ثانیه سرقت کاتالیزور در کمتر از 30 ثانیه
چرا کاتالیست ها دزدیده می شوند؟
اکتبر گذشته ، یک سازمان جنایی اختصاص داده شده به سرقت مداوم کاتالیزورهای وسیله نقلیه ، با ارزش برای فلزات موجود در آنها - که در بازار سیاه بسیار ارزشمند است - توسط پلیس برچیده شد ، که هفت نفر را در مالاگا و سویل به دلیل 53 سرقت از این نوع دستگیر کردند.

این عملیات با نام Cata-Tartana ، در اواخر سال 2021 به دنبال شکایات مربوط به سرقت کاتالیزورها در استان های مالاگا و سویل آغاز شد ، همانطور که به EFE توسط ایستگاه پلیس استان سپاه پلیس ملی گزارش شده است.

این دستگاه ها بخشی از سیستم اگزوز وسایل نقلیه موتوری با عملکرد شیمیایی اصلاح گازها برای کاهش انتشار آلاینده ها هستند و نکته ارزشمند در مورد این قطعات ، فلزاتی است که در داخل آنها وجود دارد - پالادیوم ، رودیوم و پلاتین - که هدف آنها از سرقت خواهد بود فروش آن در بازار مخفی باشد.

دزدی کاتالیزور
کاتالیزور حاوی فلزات مختلفی است که بسیار ارزشمند هستند. قیمت خاک کاتالیزور
در واقع، سرقت مبدل کاتالیزوری به یک روند نگران کننده در ایالات متحده تبدیل شده است و در سراسر کشور در حال افزایش است. به عنوان مثال ، در هیوستون ، تگزاس ، پلیس قبلاً در شش ماه اول سال جاری گزارش هایی از بیش از 6000 سرقت از این دست دریافت کرده است.

چگونه از سرقت کاتالیزورها جلوگیری کنیم؟

بدیهی است که در صورت امکان، ماشین خود را در یک گاراژ یا داخل ملک شخصی پارک کنید. دزدان برای دسترسی به قطعه و سرقت آن با مشکل بیشتری روبرو خواهند شد.
اگر مجبورید آن را در خیابان رها کنید، از پارک کردن ماشین در مکان‌های خلوت، خلوت و کم نور خودداری کنید.
با دو چرخ بالا در پیاده رو پارک نکنید، زیرا خودرو را از سطح زمین بالاتر می برد و دسترسی به قسمت های زیر بدنه را تسهیل می کند. این توصیه به ویژه برای وسایل نقلیه با ارتفاع طبیعی نشان داده شده است ، زیرا SUV ها یا وسایل نقلیه خارج از جاده ، به دلیل ارتفاع بیشتر ، در حال حاضر زیر بدن خود را در معرض دید خود قرار داده اند.
کاتالیزور را با ضبط آن با پلاک وسیله نقلیه یا VIN (شماره شناسایی وسیله نقلیه) ، مجموعه ای از 17 رقم که وسیله نقلیه را به گونه ای شناسایی می کند که گویا DNI آن است ، علامت گذاری کنید ، بنابراین فروش قطعات متعاقباً در بازار سیاه را دشوار می کند.
کاتالیزور را با مقداری رنگ تند رنگ کنید که در نگاه اول آن را از یک قطعه اصلی متمایز می کند. بنابراین، سارق برای فروش مجدد کالا با مشکل بیشتری روبرو خواهد شد و ممکن است از نیت خود دست بکشد. با این حال، رنگ باید در برابر حرارت مقاوم باشد و در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کند.
یک صفحه پایین محافظ را در این کارگاه نصب کنید که اگرچه از سرقت 100 ٪ جلوگیری نمی کند ، اما با پیچیده سازی دسترسی و جداسازی کاتالیزور ، به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می کند ، که زمان بیشتری را به خود اختصاص می دهد.

بهار بازدید : 30 پنجشنبه 26 مرداد 1402 نظرات (0)

 

در Carsoe ما راه حل های سفارشی برای آسانسور و پالت سازی و همچنین سایر راه حل های اتوماسیون را طراحی و می سازیم. قیمت اینورتر بالابر

این محصولات بخشی جدایی ناپذیر از کارخانه فرآوری غذاهای دریایی هستند و امکان جابجایی بهینه صید را فراهم می کنند.

با سیستم کارخانه فرآوری خودکار ما، می توانید دستیاری محصولات خود را کاهش دهید.

 


منابع
محصولات
مخاطب
کنترل موثر و خودکار در هواپیما
الزامات افزایش بهره وری و کاهش حمل دستی وسایل سنگین در صنایع غذایی مدرن به طور فزاینده ای سختگیرانه می شود.

امروزه ارائه یک محیط کاری ارگونومیک اولویت اصلی است، و تمرکز بر حذف عملیات سنگین کاری مربوط به بارگیری محصولات در پالت و محموله است.

پالت‌سازی و آسانسورهای Carsoe فرآیندهای داخل هواپیما را خودکار می‌کند و در نیروی انسانی مورد نیاز برای جابجایی در کارخانه شما صرفه‌جویی می‌کند:

دسته بندی محصولات
حمل و نقل بین عرشه
بلند کردن و جابجایی خودکار بلوک های یخ زده
وقتی به ساحل رسیدید پالت ها را تمیز کنید
تخلیه آسان
جریان تولید بهینه

3 محصول کلیدی برای کارخانه فرآوری شما

هتل ها

مرتب سازی خودکار

صید خود را به طور مداوم قبل از اینکه به طور خودکار به پالت سازی منتقل شود، مستقیماً روی کشتی مرتب کنید.

بدون نیاز به مرتب سازی محصولات در فضای بار یا در زمین.

پالت سازی

ذخیره سازی ایمن

پالت ساز فشرده ما می تواند هر لایه را به صورت جداگانه بپیچد تا از محصولات در طول دریای آزاد محافظت کند.

نگه دارید صید خود را با خیال راحت ذخیره می شود.

 

آسانسور

دستکاری آسان

ساخت آسانسور در کارخانه فرآوری شما، جابجایی، فضا و تخلیه را بهینه می کند.

حمل و نقل آسان بار شما بین عرشه.

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 168
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 234
  • بازدید ماه : 234
  • بازدید سال : 3,227
  • بازدید کلی : 7,184