loading...
عقب گرد قیمت دلار
بهار بازدید : 2 سه شنبه 05 تیر 1403 نظرات (0)

گردو، از لاتین nux، nucis، میوه درخت گردو است و با شکل گرد و پوسته خشن و سفت آن مشخص می شود. میوه داخل آن قسمت خوراکی است و در زیر از خواص، فواید، انواع، مصارف درمانی و... گردو برای شما خواهیم گفت. قیمت مغز گردو

این غذا که همه ما آن را به عنوان یکی از آجیل ها می شناسیم، اصالتاً آسیایی است و بعدها کشت آن به اروپا و آمریکا راه یافت. در حال حاضر گردو حدود 1.2 تن تولید جهانی دارد و اولین تولیدکننده آن چین است.

آنها به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می شوند زیرا دارای خواص مفید عالی برای سلامتی هستند و از جمله بسیاری از خواص تغذیه ای آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویتامین E: محتوای بالای گردو در ویتامین E به آن قدرت آنتی اکسیدانی بالایی می دهد و به جلوگیری از پیری بدن ما کمک می کند.
پتاسیم: بدن برای ساخت پروتئین، عضله سازی و کنترل فعالیت الکتریکی قلب به این ماده معدنی نیاز دارد.
اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه: به همین دلیل است که گردو برای مراقبت از قلب بسیار ارزشمند است و مناسب‌ترین «دارو» طبیعی برای کاهش خطرات عروق کرونر محسوب می‌شود. در میان این اسیدهای چرب اشباع نشده، سهم آنها در امگا 3 برجسته است.
منیزیم: همراه با پتاسیم، محتوای بالای منیزیم گردو (185 میلی گرم در 100 گرم) به این معنی است که با مصرف مقدار کمی از آنها در روز، مقدار منیزیم توصیه شده توسط متخصصان را از قبل دریافت می کنید.
فیبر: این ماده مغذی به کاهش سطح قند خون و دفع تمام مواد زائد از بدن کمک می کند، به همین دلیل مصرف آن در رژیم غذایی سالم روزانه ضروری است.
ویتامین های گروه B (B1، B2، B3، B6 و B9): به عملکرد صحیح سیستم عصبی، ظرفیت ذهنی (حافظه) کمک می کند و حتی به مبارزه با افسردگی خفیف و تشکیل سنگ کلیه کمک می کند.
فسفر: برای شکل گیری خوب استخوان ها و دندان ها ضروری است و مانند ویتامین های B باعث تقویت حافظه می شود.
آهن: برای همه شناخته شده است، آهن از بروز کم خونی جلوگیری می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت

می کند و لحظات خستگی یا خستگی را بهبود می بخشد.
روی: این خاصیت گردو باعث حفظ استخوان سازی خوب و تحریک سیستم عصبی و ایمنی می شود. خرید آجیل و خشکبار


فواید گردو


مانند اکثر آجیل ها، فواید گردو نیز بسیار زیاد است و می تواند شما را با جنبه هایی که حتی نمی دانستید شگفت زده کند. ما به شما می گوییم که اصلی ترین آنها چیست و با خوردن روزانه مقدار کمی گردو (حدود 30 گرم کافی است) می توانید سلامت خود را بهبود بخشید.

کاهش کلسترول یکی از مزایای این محصول ارگانیک به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3 با منشاء گیاهی است.
چربی ها و مواد معدنی موجود در گردو به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و داشتن قلب سالم کمک می کند. به طور خاص، طبق مطالعه ای که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است، خوردن حدود 30 گرم آجیل در روز که حداقل نیمی از آن باید گردو باشد، خطر ابتلا به حوادث قلبی عروقی را تا 30 درصد کاهش می دهد.
مواظب مغز خود باشید شعاری است که می‌توانیم آن را با گردو مرتبط کنیم، خواص تغذیه‌ای آن ظرفیت عصبی بدن را بهبود می‌بخشد. ترکیبات محافظ عصبی آن به بهبود عملکرد شناختی و حرکتی در طول پیری کمک می کند.
آجیل از چربی های سالم یا چربی هایی با منشاء گیاهی تشکیل شده است، به طور خاص آجیل حاوی 21 گرم در هر 100 محصول است که انرژی مضاعفی را در زندگی روزمره به شما می دهد.
آنها همچنین به لطف محتوای فیبر بالای خود، عبور روده را تنظیم می کنند و با یبوست بسیار ترسناک مبارزه می کنند. اشتهای خود را برآورده خواهید کرد و با اضطراب کمتری به وعده های غذایی اصلی روز خواهید رسید.
برای ورزشکاران می توانند سهم بزرگی از ارزش انرژی داشته باشند، خوب است که آنها را پس از تلاش بدنی شدید (ورزش های طولانی مدت) مصرف کنند، به دلیل محتوای بالای امگا 3 و محتوای کم آب، زیرا به بهبودی پس از ورزش کمک می کنند.
محتوای تریپتوفان و ویتامین B6 موجود در آن باعث آرامش عضلات، به خواب رفتن و حتی مبارزه با بی خوابی می شود. سهم آن از اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه (مانند اسید لینولئیک) بروز اختلالات خواب را به تاخیر می اندازد.
آنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند، بنابراین گردو به بدن شما کمک می کند از خود در برابر عوامل خارجی محافظت کند و به شما کمک می کند هر روز احساس بهتر و سلامتی بیشتری داشته باشید.


آیا می دانستید فروردین ماه گردو است؟


انواع آجیل
قبلاً اشاره کرده‌ایم که خوردن آجیل برای سلامتی مفید است و حتی اگر به‌صورت ارگانیک رشد کرده باشد، همانطور که در farmacia.bio به شما پیشنهاد می‌کنیم. علاوه بر این، قصد داریم به شما توضیح دهیم که چه انواع آجیل در بازار وجود دارد و تفاوت هر کدام از آنها چگونه است.

گردو کالیفرنیا یکی از شناخته شده ترین انواع گردو است، اما این باعث نمی شود که در مقایسه با برخی از انواع گردوی اروپایی بهترین کیفیت را داشته باشد. از نظر اندازه بزرگ و شکل منظمی دارد. اسپانیا بزرگترین مصرف کننده آجیل در جهان است

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 168
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 233
  • بازدید ماه : 233
  • بازدید سال : 3,226
  • بازدید کلی : 7,183