loading...
عقب گرد قیمت دلار
بهار بازدید : 1 سه شنبه 05 تیر 1403 نظرات (0)


فواید پسته را بشناسید و یاد بگیرید که از آن در غذاهای خود استفاده کنید
در این پست با مواد مغذی، خواص و فواید اصلی پسته آشنا خواهید شد. نکات و دستور العمل ها را دنبال کنید تا آن را در رژیم غذایی خود ادغام کنید! قیمت پسته احمد آقایی امروز

بیمه فیاتک
پسته غذایی بسیار پرکاربرد است که به راحتی می توانید آن را در غذاهای خود ادغام کنید. علاوه بر این، این آجیل کوچک کنسانتره ای از مواد مغذی سالم است. فواید اصلی پسته را بشناسید و با رعایت این نکات از خواص آن نهایت استفاده را ببرید.

پسته چیست؟


پسته به عنوان آجیل طبقه بندی می شود، اما از نظر گیاه شناسی دانه های درخت پسته (Pistacia vera)، درختی بومی آسیای غربی است. در حال حاضر در چندین منطقه از اروپا، آسیا، خاورمیانه و آمریکای شمالی کشت می شود.

در اسپانیا بیشترین تولید این میوه خشک در Castilla-La Mancha متمرکز شده است که در زمینه تولید و کشت این گونه نیز در اروپا پیشتاز است. خرید آجیل آنلاین

از پسته در تهیه غذاهای سنتی در بسیاری از کشورها استفاده می شود و همچنین در تهیه غذاهای سالم که از مواد مغذی مفید این دانه ها بهره می برند، استفاده می شود.

پسته، مواد مغذی در 100 گرم محصول خام:

کالری: 594 کیلو کالری
پروتئین: 17.6 گرم
چربی: 49.2 گرم
اسیدهای چرب، کل تک غیراشباع: 26.35 گرم
اسیدهای چرب، تام چند غیراشباع: 15.63 گرم
کل اسیدهای چرب اشباع شده: 6.21 گرم
ویتامین ها:
ویتامین A: 25 گرم
ویتامین E: 5.2 میلی گرم
ویتامین های گروه B (B6: 1.26 میلی گرم، B9: 58 میکروگرم)
مواد معدنی:
پتاسیم: 822 میلی گرم
فسفر: 390 میلی گرم
کلسیم: 180 میلی گرم
منیزیم: 122 میلی گرم
آهن: 7.2 میلی گرم
روی: 2.8 میلی گرم
سلنیوم: 3 گرم
ارزش غذایی منبع: پایگاه داده ترکیب غذای اسپانیایی AESAN/BEDCA نسخه 1.0 (2010).

در اسپانیا می توانید به راحتی پسته را از هر سوپرمارکت یا فروشگاه های مواد غذایی فله خریداری کنید. با این حال، اگر می خواهید از فواید این غذا استفاده کنید، باید به دنبال پسته خام یا بو داده بدون مواد افزودنی باشید. در بخش دیگری به عمق این جزئیات می پردازیم، اما در زیر از شما دعوت می کنیم تا با فواید اصلی پسته آشنا شوید.

فواید اصلی پسته


متخصص در مراقبت از شما
تمام خدماتی را که بیمه درمانی ما می تواند برای مراقبت از سلامتی خود به شما ارائه دهد، کشف کنید.

اطلاعات را از اینجا دریافت کنید
مشخص است که آجیل ها غذاهای ایده آلی برای یک رژیم غذایی سالم و متعادل هستند زیرا موادی با ارزش غذایی بالا در اختیار ما قرار می دهند. پسته علاوه بر مواد مغذی، فواید زیادی برای سلامتی دارد:

آنها به کنترل وزن کمک می کنند: این تمایل وجود دارد که فکر کنید آجیل شما را چاق می کند، اما این یک افسانه است. بدیهی است که اگر بیش از حد مصرف شوند باعث افزایش وزن می شوند، اما اگر بیشتر از نیاز بدنمان بخوریم، این امر در مورد سایر غذاها نیز اتفاق می افتد. از سوی دیگر، مصرف پسته در حد اعتدال می تواند به کاهش وزن کمک کند. در واقع، در یک مطالعه بر روی افراد چاق در یک برنامه کاهش وزن 12 هفته ای، نشان داد که پسته تری گلیسیرید و وزن بدن را در مقایسه با میان وعده های کربوهیدرات تصفیه شده کاهش می دهد.
آنها عملکرد ذهنی را بهبود می بخشند: ویتامین های B و اسیدهای چرب تک و چند غیراشباع موجود در پسته برای انجام عملکردهای مغز ضروری هستند. علاوه بر این، آنها دارای اثر آنتی اکسیدانی هستند و می توانند به جلوگیری از زوال شناختی کمک کنند.
آنها تشکیل گلبول های قرمز خون را تقویت می کنند: این آجیل حاوی غلظتی از مواد مغذی است که به جلوگیری از کم خونی کمک می کند. آهن، ویتامین های گروه B و آهن به تولید گلبول های قرمز کمک می کنند.
آنها از چشمان شما محافظت می کنند: رژیم غذایی برای سلامت چشم بسیار مهم است و پسته سرشار از موادی مانند ویتامین A، روی و مس است که به جلوگیری از آسیب های چشمی مرتبط با افزایش سن کمک می کند.
آنها رشد عضلانی را تحریک می کنند: به لطف مواد مغذی آن، پسته در رژیم غذایی ورزشکاران نیز ایده آل است. سهم آن از پروتئین ها، مواد معدنی و ویتامین ها به ریکاوری و رشد عضلات کمک می کند. انگار این کافی نیست، حمل آن بسیار آسان است و برای خوردن بعد از تمرین بسیار عالی است.
آنها از قلب محافظت می کنند: محتوای بالای اسیدهای چرب غیراشباع موجود در پسته می تواند به کنترل سطح کلسترول خون کمک کند.
آنها به سلامت جنسی مردان کمک می کنند: در میان فواید پسته برای مردان، سهم آن از مواد معدنی مانند روی و سلنیوم برجسته است که نقش مهمی در باروری مردان دارند.
در پایان، شایان ذکر است که خوردن پسته می تواند باعث استراحت شود. این مزیت پسته به وجود ملاتونین در میان مواد مغذی این مغز مربوط می شود. برخی از مطالعات این یافته را برجسته کرده اند و پسته را در فهرست غذاهای غنی از ملاتونین قرار داده اند. با این حال، مطالعات بیشتری برای تعیین دقیق چگونگی آن مورد نیاز است

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 168
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 236
  • بازدید ماه : 236
  • بازدید سال : 3,229
  • بازدید کلی : 7,186