loading...
عقب گرد قیمت دلار
بهار بازدید : 19 شنبه 30 بهمن 1400 نظرات (0)

در حال حاضر، اکثر افرادی که در حال خرید لوازم جدید هستند، در مورد فناوری اینورتر شنیده اند. اینورتر هایتک با این حال، احتمالاً فقط تصور مبهمی از چیستی این فناوری و آنچه که برای لوازم خانگی انجام می دهد، دارند.

به زبان ساده، اینورتر وسیله ای است که فرکانس جریان الکتریکی ورودی را که به دستگاه می رود کنترل می کند و در نتیجه برق کمتری مصرف می کند. آنها همچنین تمایل دارند که دستگاه را بادوام تر کنند زیرا موتور یا کمپرسور کمتر استفاده می شود.

برای اینکه قبل از خرید لوازم خانگی بعدی شما اطلاعات بهتری داشته باشید، ما به بررسی این موضوع می پردازیم اینورتر هایتک که فناوری اینورتر چیست، چه کاری انجام می دهد و چگونه برای شما و محیط زیست مفید است.


دستگاه های معمولی چگونه کار می کنند


بیایید ابتدا با اصول اولیه شروع کنیم. احتمالاً می دانید که امروزه دو نوع جریان الکتریکی استفاده می شود: جریان مستقیم (DC) و جریان متناوب (AC). DC بیشتر برای دستگاه های کوچک با باتری استفاده می شود، در حالی که AC منبع تغذیه پریزهای برق در خانه های ما است.

در مدار AC جهت جریان با فرکانس 60 بار در ثانیه (60 هرتز) برعکس می شود. در همین حال، جریان DC تنها در یک جهت جریان دارد. از آنجایی که جهت اصلاً تغییر نمی کند، مقدار فرکانس (0Hz) ندارد.

در فیلیپین، ولتاژ استاندارد در پریزهای برق ما 220 ولت و فرکانس 60 هرتز است. این بدان معناست اینورتر هایتک که هرگاه دستگاهی را به برق وصل کنید و روشن کنید، معمولاً در آن فرکانس ولتاژ زیادی دریافت می کند.

توجه: در کشورهای دیگر، رایج ترین ولتاژ و فرکانس نامی 220V/50Hz یا 110V/50Hz است.

برای تجسم بهتر این موضوع، وانمود کنید که دستگاه شما یک ماشین است – با این تفاوت که گیربکس آن فاقد پرایمر، سگوندا یا ترسرا است – فقط روشن و خاموش است. تصور کنید با خودرویی که نیمی از زمان را در پارک است اما هر بار که روی پدال پا می گذارید سرعت 100 کیلومتر در ساعت زوم می کند - بدون دنده دیگری در این بین رانندگی کنید. این به طرز باورنکردنی اتلاف بنزین است و فشار زیادی به موتور ماشین شما وارد می کند. اگر این ایده را دوباره به واقعیت لوازم خانگی تبدیل کنیم، به این معنی است که وسایل برقی ما در حال هدر رفتن هستند و موتورهای خود بیش از حد کار می کنند.

برای بهبود این موضوع، تولیدکنندگان لوازم خانگی مدل های مجهز به فناوری اینورتر را معرفی کردند تا اینورتر هایتک به کاهش مصرف انرژی بدون به خطر انداختن عملکرد آن کمک کنند.

نحوه عملکرد فناوری اینورتر در لوازم خانگی


اینورتر قطعه کوچکی است که درون دستگاهی به نام درایو فرکانس متغیر (VFD) قرار دارد. ابتدا جزء دیگری در VFD به نام یکسو کننده، برق AC تامین شده توسط سوکت های خانه را به DC تبدیل می کند. در حالی که جریان انرژی هنوز در DC است، این فرصت را به VFD می دهد تا فرکانس را از 60 هرتز استاندارد به هر توانی که موتور دستگاه نیاز دارد تغییر دهد. پس از آن، اینورتر وارد می‌شود تا DC را با فرکانس تغییریافته به AC تبدیل کند که دستگاه می‌تواند از آن برای تامین انرژی خود استفاده کند. این کاهش مصرف برق به بازده انرژی بهتر و در نتیجه صرفه جویی منجر می شود.

در مقابل، جریان انرژی در مورد غیر اینورترها تنظیم نمی شود. این بدان معناست که وسایل غیر اینورتر اینورتر هایتک حتی اگر به آن نیاز نداشته باشند، قدرت کامل را دریافت می کنند.

دستگاه غیر اینورتر
غیر اینورتر
فناوری اینورتر
معکوس کننده
هنگامی که یک دستگاه مجهز به اینورتر است، جریان الکتریکی قبل از رفتن به موتور ابتدا از اینورتر عبور می کند. در حالی که اینورتر جریان AC را به DC تبدیل می کند، فرکانس آن را نیز تغییر می دهد. این کار سرعت موتور را بسته به نیاز آن کنترل می کند و در نتیجه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

لوازم خانگی که از فناوری اینورتر استفاده می کنند
اینورترها کاربردهای گسترده ای دارند و بیشتر در وسایلی که دارای موتور یا کمپرسور هستند دیده می شوند.

ایرکن ها
یک کولر گازی با تبخیر و متراکم شدن مداوم گاز مبرد در یک سیستم بسته کار می کند. این کار را با کمک کمپرسور انجام می دهد.

برای حفظ دمای تنظیم شده در یک اتاق، کمپرسور تهویه مطبوع غیر اینورتر بسته به آنچه که ترموستات آن به آنها می گوید روشن و خاموش می شود. به همین دلیل است که صدای تهویه مطبوع را می شنوید که خاموش می شود و بعد از چند دقیقه دوباره به زندگی باز می گردد.

از آنجایی که کمپرسور AC های غیر اینورتر با سرعت ثابت کار می کنند، آنها همیشه با حداکثر سرعت کار می کنند اینورتر هایتک حتی اگر تنظیم مورد نیاز بسیار جزئی باشد.

از طرف دیگر، کمپرسور تهویه مطبوع اینورتر همیشه روشن است، اما بسته به میزان برق مورد نیاز برای حفظ دمای تنظیم شده، سرعت خود را تنظیم می کند.

ما قطعه ای نوشته ایم که در آن تجزیه و تحلیل هزینه-فایده داشتن یک کولر گازی اینورتر در مقابل غیر اینورتر را انجام داده ایم. برو چک کن

مطالعه بیشتر: راهنمای خرید کولر گازی

یخچال و فریزر
یک یخچال با همان اصولی کار می کند که تهویه مطبوع برای تولید محیطی خنک از آن استفاده می کند

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 99
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 271
  • بازدید ماه : 684
  • بازدید سال : 2,137
  • بازدید کلی : 6,094