loading...
عقب گرد قیمت دلار
بهار بازدید : 26 شنبه 30 مهر 1401 نظرات (0)

چه نوع دیگری از پریزهای برق وجود دارد؟
مخازن پریز برق در نمای داخلی منبع بهره وری انرژی

راه های زیادی وجود دارد که صاحبان خانه اینورتر ال اس می توانند ظاهر و عملکرد پریزهای برق را سفارشی کنند - و آنها را ایمن تر و کارآمدتر کنند.

به عنوان مثال، می توانید بین یک صفحه دیواری استاندارد که از دیوار بیرون زده یا یک پریز برق داخلی که در آن تعبیه شده است، یکی را انتخاب کنید. گزینه های دیگر شامل موارد زیر است:

خروجی های مقاوم در برابر دستکاری. این خروجی ها برای جلوگیری از قرار گرفتن اجسام خارجی مانند چنگال و چاقو در خروجی طراحی شده اند. ظروف مقاوم در برابر دستکاری در صورتی که در دسترس نوزادان و کودکان نوپا باشند، ایمن ترین انتخاب هستند زیرا خطر آتش سوزی یا برق گرفتگی را کاهش می دهند.

پریزهای مقاوم در برابر آب و هوا. این پریزهای برق برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی در فضای باز از جمله باران، برف و رطوبت طراحی شده اند. آنها ممکن است یک محافظ پلاستیکی برای جلوگیری از آسیب رساندن آب به خروجی داشته باشند و می توانند برای کلیدهای روشنایی در فضای باز، تجهیزات استخر یا باغبانی یا لوازم زیرزمین مفید باشند.

پریزهای USB درگاه‌های USB به طور فزاینده‌ای در هتل‌ها، فرودگاه‌ها و مکان‌هایی که مردم نیاز به شارژ گوشی‌های هوشمند خود دارند، رایج می‌شوند. با خرید یک پریز دیواری با پورت شارژ USB تعبیه شده در آن، می توانید آنها را در خانه نصب کنید.

پریزهای هوشمند در نهایت، پریزهای هوشمند وجود دارند که دارای مزایای متعددی هستند. می توانید از آنها برای نظارت بر مصرف انرژی وسایل خاص استفاده کنید، آنها را با استفاده از تلفن هوشمند یا دستیار دیجیتالی مانند آمازون الکسا کنترل کنید، یا برنامه ای تنظیم کنید که چراغ ها یا آبپاش ها به طور خودکار روشن و خاموش شوند.

چگونه بفهمم که به پریزهای 15 آمپر یا 20 آمپر نیاز دارم؟


هر زمان که یک پریز برق نصب می کنید، مهم است که مطمئن شوید که با کلیدهای مدار در جعبه برق شما مطابقت دارد.

به گزارش هوم دیپو، مدار 15 آمپر باید دارای سیم گیج 14 و قطع کننده مدار 15 آمپر باشد، در حالی که مدار 20 آمپر باید دارای سیم گیج 12 یا 10 و قطع کننده مدار 20 آمپر باشد.

از آنجایی که اکثر خانه ها با بیش از یک نوع مدار سیم کشی می شوند، ممکن است نیاز به نصب انواع پریز در اتاق های مختلف خانه داشته باشید.

اگر یک پریز 20 آمپر را روی مدار 15 آمپر قرار دهید چه اتفاقی می افتد؟
در ایالات متحده، قرار دادن پریز 20 آمپر در مدار 15 آمپر برخلاف قانون ملی برق است. اگرچه با نصب پریز هیچ اتفاق بدی نمی افتد، اما اگر شخصی یک دستگاه 20 آمپری را به آن پریز برق بزند، می تواند خطر آتش سوزی را ایجاد کند. بنابراین، بهتر است دستورالعمل ها را دنبال کنید و از قرار دادن پریز 20 آمپر در مدار 15 آمپر خودداری کنید.

با این حال، نیازی به نگرانی در مورد سناریوی معکوس نیست: شما می توانید یک پریز برق 15 آمپری را روی یک مدار 20 آمپری بدون هیچ مشکلی نصب کنید، البته تا زمانی که آن را اضافه بار نکنید. اگر شک دارید، قبل از ادامه نصب، از یک برقکار بپرسید.

پریز من 110 ولت است یا 120؟


اگر در ایالات متحده هستید، واقعاً تفاوتی وجود ندارد: استاندارد ملی 120 ولت است، که انتظار می رود شرکت های برق آن را به خانه شما تحویل دهند. اما حتی این عدد نیز می تواند در طول زمان تغییر کند، بنابراین ولتاژ واقعی شما می تواند بیشتر یا کمتر باشد.

بسیاری از لوازم خانگی می توانند این تغییرات را به سرعت انجام دهند، اما برای وسایل سنگین مانند ماشین لباسشویی، ممکن است نیاز به نصب یک پریز 240 ولت داشته باشید.

آیا پریزهای برق ایمن هستند؟
ایمنی پریزهای برق به عنوان برقکار تعمیر منبع برق خانگی

ایمن بودن یا نبودن پریزهای برق به نحوه نصب آنها و استفاده صحیح از آنها بستگی دارد. وصل کردن یک دستگاه به پریز برق لزوماً یک فعالیت پرخطر نیست، اما نصب یک پریز به تنهایی می تواند این کار را انجام دهد.

کد پستی
کد پستی شما
برنامه ها را ببینید
سناریوهای زیر نیز می توانند منجر به خطر آتش سوزی یا برق گرفتگی شوند:

چسباندن انگشتان یا اشیاء در سوکت
بارگذاری بیش از حد پریز برق
جوندگان از طریق سیم می جوند
استفاده از پریزهای برق در نزدیکی آب
شما می توانید با استفاده از نوع مناسب پریز برق برای هر تنظیم، مانند پریزهای GFCI مقاوم در برابر دستکاری در فضاهای باز، خطر را کاهش دهید.

همچنین می‌توانید از ولتاژ متر استفاده کنید تا مطمئن شوید که پریز برق ولتاژ مناسبی را ارائه می‌کند و از بارگذاری بیش از حد پریز با وسایل زیاد جلوگیری کنید.

آیا پریزهای برق می توانند به شما آسیب برسانند؟
پریزهای برق در صورت عدم استفاده صحیح می توانند باعث سوختگی شدید، برق گرفتگی و حتی مرگ شوند. طبق گزارش انجمن ملی حفاظت از آتش، سالانه حدود 2400 کودک توسط پریزهای برق مجروح می شوند. استفاده از ظروف مقاوم در برابر دستکاری، چسباندن اشیاء به پریز برق را برای کودکان دشوارتر می کند.

اما کودکان تنها کسانی نیستند که در معرض خطر هستند. استفاده نادرست از پریزهای برق در نزدیکی استخرهای شنا هر ساله باعث غرق شدن با شوک الکتریکی (ESD) می شود.

امروز با شماره 866-550-1550 تماس بگیرید تا برای نرخ های عالی انرژی و برق ثبت نام کنید!

https://arkainverter.ir/inverter-ls/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 99
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 287
  • بازدید ماه : 700
  • بازدید سال : 2,153
  • بازدید کلی : 6,110